Szkoła Podstawowa im. Leona Hempla w Skorczycach

• Do końca roku: 256 dni
    • Do wakacji: 63 dni

Dwudniowa wycieczka Kraków – Wieliczka – Inwałd – Wadowice

13 – 14 czerwca 2022 r. uczniowie klas IV – VIII brali udział w wycieczce, na którą z utęsknieniem czekali. Pierwszego dnia zwiedzili z przewodnikiem najważniejsze atrakcje Krakowa: Stare Miasto, Kościół Mariacki z Ołtarzem Wita Stwosza, Sukiennice, Wawel,  Katedra Królewska z Grobami oraz Kryptami, Wieża z Dzwonem Zygmuntowskim, Smok Wawelski ziejący ogniem. Wysłuchaliśmy również hejnału z Wieży Mariackiej. Następnie udaliśmy się do obiektu na skalę światową Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie poznaliśmy na czym polegała praca górników w przeszłości oraz dzisiaj, zeszliśmy po schodach  ponad 100 metrów pod ziemię, spacerowaliśmy korytarzami i podziwialiśmy solne dzieła sztuki: solankowe jeziora, podziemne komory oraz niepowtarzalną Kaplicę św. Kingi.

Obiadokolacja, nocleg był w hotelu „Barka” w Kalwarii Zebrzydowskiej. Na drugi dzień po śniadaniu udaliśmy się do Parku Miniatur w Inwałdzie. Podziwialiśmy tutaj miniatury najsłynniejszych budowli świata np. rzymskie Koloseum,  wieżę Eiffla w Paryżu, Watykan itp. Potem mieliśmy czas na lunapark, a tam autodrom, Zielony Labirynt, koło młyńskie, seans w kinie 5D.

Kolejnym punktem wycieczki były Wadowice, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II oraz kosztowaliśmy tradycyjne kremówki. Na koniec posililiśmy się w McDonaldzie.

To była bardzo udana wycieczka! Zapraszamy do fotorelacji.